Pagina's

vrijdag 21 oktober 2011

Filosofie

De pasfoto's post kondigde het al min of meer aan, het is tijd voor een nieuwe identiteitskaart. (dat was het eerlijk gezegd al meer dan een maand geleden, maar natuurlijk heb ik dat weer uitgesteld)

Voor ik het kaartje waarmee ik mij moest gaan aanmelden in mijn handtas stak, las ik het nog even door. Blijkbaar ging mijn nieuwe identiteitskaart mij € 17,50 kosten. Toen ik hierop enige verontwaardiging uitte (ik kan wel wat leukere dingen bedenken die ik voor dat bedrag kan aanschaffen), antwoordde mijn vriend heel filosofisch : "Je moet betalen om te bestaan."

Dus, move over Descartes met je "ik denk dus ik ben," vanaf nu is het "ik betaal dus ik besta."

p.s. denk niet dat ik alles van filosofie ken of dat het hier een intellectuele blog is, ik heb google moeten raadplegen om achter de naam van de Descartes te komen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten