Pagina's

woensdag 25 april 2012

Met de fiets dus

Het is mij gelukt! Ik ben met de fiets gaan werken en ben ook weer thuis geraakt. En dus... Wat hebben we vandaag geleerd?

Ten eerste.
Tramsporen zijn gevaarlijk. Ik denk dat het een klassieke beginnersfout is voor veel fietsers (in Brussel) maar met tramsporten moet je uitkijken. Voor je het weet zit je voorwiel er in vast en lig je op de grond. Yep, dag 1 met de fiets en ik ben al gevallen. Gelukkig ging het heel traag en viel ik redelijk zacht op mijn knie. Ik heb er niet veel aan overgehouden, alleen stond mijn stuur wat scheef en dat is ondertussen al opgelost.

Ten tweede.
Neem een kam en/of borstel mee. Want als je op je werk toekomt zie je er niet uit. Morgen steek ik er dus zeker een in mijn zak.

Ten derde.
Roodheid kan zeker tot drie kwartier aanhouden. Ik denk dat iedereen op kantoor aan mijn hoofd kon zien dat ik met de fiets gekomen ben: zo gloeien en rood zien... Laat ons hopen dat dit na een tijdje beter gaat.

Ten vierde.
Het maakt niet uit hoe weinig plaats je nog hebt in je rugzak of hoe mooi het weer buiten is: neem een jas mee. Dit is Belgiƫ: het weer kan altijd omslaan. Zeker als ze regen voorspeld hebben. Gelukkig had ik wel een regenbroek mee en kon ik een jas van mijn werk lenen.

Ten vijfde.
Bergop rijden met harde zij- of zelf tegenwind: ik ben er nog totaal niet klaar voor. De laatste meters heb ik dan ook te voet gedaan met de fiets aan de hand. Volgende keer beter (of neem ik in dat geval misschien toch de tram).


5 opmerkingen:

  1. en was je op tijd op je werk? Ik heb al sinds 10 jaar niet meer gefietst omdat ik te voet gewoon sneller ga :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. absoluut: zelf met mijn krotconditie ben ik er met de fiets sneller dan met het openbaar vervoer (inclusief snelle douche op het werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga quasi altijd met de fiets, tis ook niet zo ver, maar dat doet zoveel deugd. Op maandag werk ik van 8 uur tot 19 uur en na zo'n fietsbeurt heb ik nog pakken energie.
    Ik kan mij volledig vinden in uw lijstje. En die tramsporen, daar hou ik ook niet van. Tijdens mijn studies in Gent heb ik daar ook mee kennis gemaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ga dagelijks met de fiets en fietskar met 2 kids,met een mooie bergop aan school, de eerste keer deed ik de bergop in 3x en nu doe ik het als niets...en ik rijd dus elke dag zo'n 7km op mijn dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. amai, ik bewonder jullie allemaal! vandaag voor de 3e keer gegaan en de bergops gaan inderdaad al een pak beter. binnenkort de mont ventoux :)

    BeantwoordenVerwijderen