Pagina's

dinsdag 19 juni 2012

Lissabon [part 1]

Het is hier een beetje stil geweest. Grotendeels omdat ik van vrijdag tot maandag in Lissabon zat. Op romantisch weekend zonder zoon, jawel. Ik had 2 reisgidsen mee maar die hebben we nauwelijks bekeken. We hebben vooral wat rondgewandeld op het gevoel. Vanmorgen vroeg een collega: "Hebben jullie het aquarium gezien?" "Ah, is er dan een aquarium in Lissabon? Ik had geen idee." Wel ja, dat is reden om nog eens terug te gaan.

Voor mijn verjaardag kreeg ik een bongo die recht gaf op 2 overnachtingen in het Sofitel Liberdade. Een prachtig 5 sterren-hotel waar alles in orde was (vooral het ontbijtbuffet) en waar we een kamer kregen op de 8e verdieping met dit uitzicht:


De eerste dag passeerden we Santini waar we een lekker ijsje aten. Spijtig genoeg stond er op dag 2 en 3 steeds een rij tot bijna buiten aan te schuiven waardoor we niet meer zijn terug gegaan.


Via spotted by locals kwamen we bij Liboa à Noite terecht. Iets duurder dan wat we normaal zouden kiezen maar zeer de moeite want oh zo lekker. Ik denk nog altijd aan mijn kreeftenrisotto. En het dessert. Man, daar zou ik zo voor teruggaan.


Voor de 3e nacht verkasten we naar het Lisbon Story Guesthouse, een no nonsence guesthouse, zonder TV of airco maar met een geweldige sfeer, fantastisch personeel en een sleutel met originele sleutelhanger waarin iedereen een woordje mocht achterlaten.


Zo op romantisch weekend gaan en de zoon achterlaten brengt ook wat stress met zich mee. Niet dat ik ongerust was voor Léon. Ik was vrij zeker dat hij de tijd van zijn leven had bij oma en opa. Nee, de stress werd veroorzaakt door de verplichting om een cadeautje mee te brengen voor een 2-jarig kind. Vind maar eens een speelgoedwinkel. Na meer dan een uur de winkelstraat op en af te lopen, vonden we uiteindelijk wat muziekinstrumenten voor kinderen. (en Léon was heel blij met zijn blokfluit en mondharmonica)


Tot slot een quote op de muur van het Lisbon Story Guesthouse die alles samenvat:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten