Pagina's

zaterdag 4 augustus 2012

Gelezen [juli]

Nu ik lid ben van de Franstalige bibliotheek, haal ik daar voornamelijk graphic novels en strips.

Cinq mille kilomètres par seconde | Manuel Fior [144 p - 2010]
Oorspronkelijk in het Italiaans, ik las deze Franse vertaling. Het was niet slecht, maar ook niet geweldig en het enige wat mij bijgebleven is, is dat de eekhoornscène uit Merlijn De Tovenaar er in voorkomt.

Trois Ombres | Cyril Pedrosa [268p - 2007]
In één woord: WAUW. Echt waar. Door dit boek werd ik echt meegesleept. Een vader vertrekt op een gevaarlijke, spannende en emotionele reis met zijn zoontje. Mocht ik geen zoon/kind hebben, had ik dit boek misschien gewoon goed gevonden, maar nu vind ik het super. Een aanrader.

Omni-visibilis | Lewis Trondheim & Matthieu Bonhomme [158p - 2010]
Op een dag hoort en ziet iedereen wat het hoofdpersonage hoort en ziet. Origineel en leuk om te lezen.

Dans la secte | Pierre Henri & Louis Alloing [89p - 2005]
Het waargebeurde verhaal van een jonge vrouw die in de jaren '80 wordt ingelijfd bij Scientology. Niet op de Tom Cruise-manier, maar wat ze doen bij het gros van hun leden, die niet uit Hollywood komen. Van mij mocht er iets dieper ingegaan worden op de inhoud van de sekte, maar toch heel interessant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten