Pagina's

woensdag 22 augustus 2012

Misvormd

Ik heb mij 30 jaar lang geen zorgen gemaakt over mijn onderlichaam. Ja, mijn benen zijn veel te bleek, maar verder heb ik niet echt complexen over de onderkant van mijn lijf. Tot voor kort.

Zo heb ik, voor het warme weer, keuze uit volgende slippers:

Paar 1: kocht ik in de zomer van 2006 omdat ik een 'deftig' paar wou waarmee ik kon gaan werken. Geen idee hoe vaak ik ze gedragen heb, maar volgens mij is dat op 1 hand te tellen, want ze zitten niet comfortabel. Daarbij maken ze door de houten zool kei veel lawaai als je stapt.

Paar 2: ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik ze gekocht heb. Ik gok een jaar of vier geleden. En ja, ook hier een houten zool, dus ook dit paar maakt veel lawaai (een mens zou denken dat ik mijn lesje wel geleerd had, duidelijk niet). Maar het ergste van al: ze doen pijn. Zowel aan de boven als onderkant van de witte band schuren ze in het vel van mijn arme voetjes.

Paar 3: vorig jaar besliste ik dat ik ecologische slippers wou en vond dit paar FCS-flip flops van Ethletic (via lotika). Vrolijke slippers uit gecertificeerd rubber: hoe cool is dat? Alleen doen ze zeer. Elke keer opnieuw ligt mijn huid open waar het bandje langs de zijkant van mijn voet schuurt.

Geen enkel paar zit dus echt goed. Zouden mijn voeten misvormd zijn?
En daar stopt het niet...

Vorige week kocht ik dit paar laarzen online.

Ja, botten online kopen, het is gevaarlijk en veel mensen zouden er nooit aan beginnen maar ik vond ze zo mooi meneer. Ik ging ervan uit dat laarzen voor de gemiddelde vrouw gemaakt worden en dat ik dat wel ben, zo'n gemiddelde vrouw. Wrong again! Ik geef toe, stekkebeentjes heb ik niet, maar dikke benen? Ik dacht van niet. En toch krijg ik ze niet aan...

De laarzen worden teruggestuurd, maar nu begin ik mij wel heel wat af te vragen. Is mijn onderlichaam abnormaal? Moet ik mij zorgen maken? Bestaat er een zelfhulpgroep voor mensen met moeilijke smaak en dikke kuiten die geen botten vinden? Zou alles waarvan ik denk dat het wel ok is, eigenlijk helemaal niet zo zijn? En vooral: ga ik ooit nog schoenen kunnen kopen zonder dat ik mij al die existentiƫle vragen stel?

1 opmerking:

  1. Geen idee.
    Maar als er een zelfhulpgroep voor mensen met rare knieƫn bestaat: geef mij dan maar een seintje.

    BeantwoordenVerwijderen