Pagina's

donderdag 3 januari 2013

Gelezen [december]


Une chance sur un million | Cristina Duràn & Miguel A. Giner Bou | 125 p.
Vertaald naar het Frans uit het Spaans.
Cristina en Miguel zijn ontzettend blij als ze hun kleine meid op de wereld zetten, maar dan blijkt er iets mis te zijn...
Ik stond mij in de bibliotheek af te vragen of dit wel iets voor mij was. Sinds ik zelf moeder ben, ween ik namelijk nogal gemakkelijk. Maar kom, het boek zag er leuk getekend uit en ik besloot het erop te wagen. En ja, er zijn een paar traantjes gelaten tijdens de eerste pagina's (op de tram) maar het is vooral een positief boek waarin Cristina en Miguel er alles aan willen doen om hun dochter te geven wat ze nodig heeft. Een boek om heel hard mee te leven.

Les ignorants: Récit d'une initiation croisée | Étienne Davodeau | 272 p.
Etienne Davodeau gaat een jaar lang in de leer bij een wijbouwer. In ruil voor zijn gratis hulp, leert hij de wijnbouwer alles over strips.
Ik heb niets met wijn, ik drink het helemaal niet, maar Davodeau is een meesterverteller en het boek verveelt geen seconde. Doordat hij de wijnbouwer laat kennis maken met grafische boeken, staan er ook heel wat leestips in. Een aanrader.


Kitchen - Vol. 1 | Jo Joo Hee | 192 p.
Vertaald naar het Frans uit het Koreaans.
16 korte verhaaltjes die allemaal verband houden met koken of eten. Leuk, al zou ik na het lezen van dit boek in plaats van op zoek te gaan naar volume 2 en 3 veel liever een kom lekkere noedelsoep eten.

Tot slot nog een tip: de wintereditie van The Whole Story is uit. Tot het einde van de maand kan je een pakket digitale comics kopen voor de prijs die je zelf wilt. (wat ik zeker ga doen, ook al moet ik nog de zomereditie uitlezen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten