Pagina's

donderdag 21 maart 2013

e schuun lieke vui e schuun initiatief

Ik mag dan wel al heel mijn leven in Brussel wonen en grootouders uit Molenbeek hebben, mijn Brussels is abominabel. Een tof liedje in het Brussels kunnen we echter zeer appreciëren, vooral als dat liedje gemaakt werd voor een mooi initiatief: de internationale dag tegen het racisme.

Iets doen voor de dag tegen het racisme in Brussel is logisch, want de stad is een mix aan culturen. En ons gezin is dat ook. Wie hier meeleest en ons niet kent, zal misschien verbaasd zijn, maar Léon beschikt over een kwart Nigeriaanse roots. Aan zijn uiterlijk is dat zo goed als niet te merken, aan zijn achternaam des te meer.

Ik wil er niet aan denken dat hij daar ooit door gediscrimineerd zou worden, vooral omdat het in mijn hoofd zo onlogisch en irrationeel is om dat te doen puur op basis van ras of cultuur (of geloof of seksuele voorkeur) en ondertussen kan ik dus niet anders dan dit soort initiatieven steunen.


muziek: de fanfaar die ik hier al eens vermeldde


update: het liedje is gratis te downloaden op de site van de fanfaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten