Pagina's

dinsdag 28 mei 2013

de vervloeking van het vloeken

Ik vloek nogal veel. Met een driejarige in huis is dat uiteraard niet zo'n goed idee al had ik daar tot nu toe nog geen gevolgen van ondervonden.

Maar nu is het dus zo ver. Van morgen liep ik mijn schoenen te zoeken en ik vond ze niet. "Shit", zei ik. Niet zo heel luid, maar blijkbaar net luid genoeg.

"Is er een probleem mama?", vroeg Léon heel liefjes. "Ik ben mijn schoenen kwijt", antwoordde ik. Waarop Léon met veel medeleven uitriep: "Oh shit! De schoenen zijn kwijt!"

------------

Ik leg Léon in bed en hij doet nog wat onnozel. "Kaka", zegt hij plots. Ik bekijk hem raar en dan zegt hij "Kaka boulet."

Euhm, ja. Ook al herinner ik mij dat wij dit bijna 30 jaar geleden ook zeiden, dit heb ik hem zeker niet geleerd. We zitten dus aan de kleuterscheldwoorden. Ik kan al bijna niet wachten tot hij met Jantje-moppen gaat afkomen...


1 opmerking:

  1. Haha hilarisch :-) Waar halen ze dat toch!
    Tja vanaf nu dus op uw taal beginnen letten, dat lijkt mij niet gemakkelijk. Succes ermee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen