Pagina's

vrijdag 26 december 2014

magisch


In alle eerlijkheid, ik heb de film The Secret of Kells nog nooit helemaal van begin tot einde gezien, maar de stukken die ik wel zag, vond ik machtig mooi getekend.

Toen ik ontdekte dat er van dezelfde makers een nieuwe film uit is, wist ik dat ik mijn kerstactiviteit voor Léon gevonden had.


Op Cinebel (dat er blijkbaar op 5/1 mee ophoudt) zag ik dat de film momenteel wel enkel in Franstalige versie wordt vertoond. Met mijn 2-talig kind maakt dat uiteraard geen zak uit en dus trokken we met de tram en de metro naar de Vendôme, een kleine gezellige cinema op de Chaussée de Wavre (echte Brusselaars zeggen nooit steenweg).

Song of the Sea is zonder overdrijven de mooiste tekenfilm die ik ooit gezien heb. Prachtige beelden, sfeervol, magisch... van de eerste tot de laatste seconde. En dat het niet enkel de tekenstijl is die het hem doet, bewijzen de paar tranen die ik heb gelaten, zo hard dat ik meeleefde.

Ik kan iedereen dus aanraden deze film zo snel mogelijk te gaan zien. Om een of andere reden komt Het Lied van de Zee, de Nederlandstalige versie, pas uit op 18 februari 2015. Wie het niet ziet zitten om de film in het Frans te bekijken, zal dus nog even moeten wachten, maar ik beloof je: het is het wachten waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten